Inte när du hör.

Min girighet om att jag har dödstråkigt börjar allt växa mot toppen! Katastrofalt är nog ordet jag ska tänka på. Nej jag ska inte sitta och vara deppig om att jag är uttråkad, bara det att jag önskade att det fanns något man kunde göra. The oc har jag nu sett ett tag, faktiskt klar med första säsongen. Orden talar för livet jag har! Tankarna kommer och tankarna glömmer man ibland. När man har något att göra, men vad skulle det vara? Just för stunden! Jo, jag vet vad jag Johan Johansson ska ta och göra. Ut på en lång promenad, ta in frisk luft. Andas och bara gå av sig sin dödstråkiga rastlöshet! Om det bara kunde finnas någon som kunde täcka min rastlöshet mot något annat. Hypotetiskt tänkande så tror jag att tanke A slår ut tanke B

 

Tanke A:

Ensamheten som jag inte är van vid ännu, smittar eller ännu bättre går över till girighetens kärlek, rastlöshet! I sin tur slår ut tanken B som kommer när rastlösheten har hittat hem. Den tanken som ser ut som en lösning på mitt fall nu rastlös, uttråkad. Den blir utslagen för att det här är övervägande på tanke B som i sitt fall inte är lika starkt tänkande som A.

 

Tanke B:

B kan man säga att man ser det vita ljuset under ögonlocken. Man ser en lösning man tror kommer att fungera lösningen jämför man med tanke A och till slut ger man det ett försök. Men när man väl har kommit en bit in i tanken B lösningen, så dyker det upp från ingenstans något som distraherar dig att hålla dig till det ljus du såg i tanke B. Vi är tillbaka på tanke A

 

Promenad och frisk kall luft kanske är lösningen för ikväll på min giriga rastlöshet. En dag i taget så går tiden man behöver kanske lite fortare. Men Tanke C kommer alltid att ligga i bakhuvudet på mig, ”alla sår läks inte av tiden!”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0