"puuuuuuuuuuungspark"

Jag blir less på dig ibland. När du vaknar upp på fel sida, spelar ingen roll vem man är eller har varit i dina ögon. När det händer så händer det. Du är otrevlig och allmänt dryg bara utan anledning. Du skyller och gnäller på andra när du mår som du gör. Det är inte ditt fel, aldrig! Alltid deras fel att du mår som du gör ibland, du kan inte stå för ett skit som du gör om man ska vara riktigt ärlig. Ta bara den gången pingisracket flög, du kunde inte stå för det när frågan kom ”Vem var det som kastade racket?” Istället fick din vän kliva fram och ta skulden för något som du gjorde. Efteråt så gick du och skröt, kan hända än i dag att du gör det hur du kastade racket av ren ilska. Du har inte lärt dig någonting, ingen heder alls i kroppen har du. Du gör precis som du vill hela tiden. Passar det inte så struntar du i att göra det eller blir smått irriterande och skyller på någon istället. Du kan till och med gå ut med hot mot några, att du inte tänker göra det och det om den personen är med oss. Bara för att du har stört dig på honom innan. Men du, varför säger du inte det rakt ut till den personen det handlar om? Varför ska du smyga runt med det, är du så jävla feg? Du säger att vår vänskapskrets är liten. Tala för dig själv, tro fan att du inte har vänner som du beter dig. Du har till och med fått mig att tröttna på dig nu! Det krävs rätt mycket för att få mig att lessna som jag har gjort nu, jag har ställt upp till 110% för dig. Skjutsat dig, hämtat dig gjort princip allt du har frågat mig om. Men ändå beter du dig som du gör mot mig. Man kvävs i din närvaro när något sånt här inträffar. Du försöker vara någon, ”Fan, alla brudar gillar mig, kollar hela tiden på mig” men ändå så drar du hem dem fulaste och minsta tjejerna du hittar? Inte för att vara taskig, men slå upp ögonen och kolla dig omkring, spräck bubblan för i helvete. Det kanske är dags nu. Om du inte vill bli den du pratar om då och då, om ingen förändring sker så kommer det precis att bli så.

 

Din bästa vän, han är verkligen en vän som jag ser det. Förstår inte hur han står ut bara, 18år men går inte på krogen någonsin fast han har andra vänner som är lika gamla som han. Som vill gå. Istället styr du honom, jag minns den gången du blev förbannad på honom för att han hade en flickvän, han hade då inte tiden att vara med dig lika ofta. När du är redo ska han stå givakt för dig. Du struntar i vad andra vill som är med dig, du vet att du alltid har en som kommer att göra det du säger åt honom att göra. Det har du själv sagt till mig. Seriöst, lider du av något? Kliv fram i rampljuset och berätta det så fall, så man förstår sig på dig. Du pratar om att alla ”småbarn” är så himla omogna hela tiden, men va fan..         Du är precis likadan själv, skillnaden är mellan er att du är äldre. Men ibland märks det knappt. Jag står hellre själv med en kompis mindre än att ha en som är oärlig och falsk, dessutom bete sig illa mot än. Om du läser det här så vet jag exakt hur du kommer att reagera. Antingen kommer du bli sjukt sur och göra något för att hämnas, vilket jag hoppas på! Det är bara ännu ett bevis på att det jag skriver faktiskt stämmer ganska bra och att du inte kan stå för det. Eller så kommer du att förstå att du inte är guldstjärnan i alla lägen, kanske få en tankeställare som får dig att börja tänka att det inte kanske är så himla moget det du gör, som du kallar dig ”mogen” så fall vet jag inte jag hur jag ska definiera mogen. Jag kommer inte att göra ett skit för dig förens du kan ta ditt ansvar och be om ursäkt. Annars kan du fortsätta och leva i den civiliserade bubbla och vara pricken över i:et.


Kommentarer
Postat av: B'

tror jag har en liten crush på dig.

2010-04-25 @ 21:38:43
Postat av: Johan

Ordet för dagen! Crush, ha!

2010-04-26 @ 19:52:14
URL: http://highquality.blogg.se/
Postat av: B'

vem skulle inte ha, när man läser det du skriver?

man blir typ helt ,fast.,o

2010-05-04 @ 13:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0