Hur vill du att vi ska tolka det?

Frågan är…

 

Hur pass stor är man som människa om man…

Jag tycker personligen att man är rätt liten, så liten att man måste ta till lögn för att få någon att reagera? Men det är inte poängen här. Varför ska man få någon att reagera på historia? Jag menar det är ju okej att vara vänner? Ska tredje personen försöka förstöra det genom att komma på något, som i det här fallet kallas ”det tomma argumentet” att det var en fjärde person som hade sagt något om någon som den tredje personen gick och byggde på och berättade till någon som i själva verket inte fick säga det till den personen som blev röd?

 

Då får jag bara en känsla, hur är man funtad då, hur tänker man? Om man försöker förstöra något som knappt finns, lider man av att det inte ska finnas något mer än något? Frågan är…

Vännen som klev fram, var den som berättade det ändå fast den tredje personen hade lagt sitt fulla förtroende på än. Det definierar jag som vänskap, jag vet inte hur ni ser på det men jag diggar ärlighet när det gäller krets inom vänner.

 

Dessutom så drabbas personer som inte har med saken att göra, hur tänker man då? ”Äsch, skitsamma om den personen hänger med i hjulet”, det är just de det är. Ett hjul som snurrar på fast det var månader sedan det var aktuellt, man ställer krav på sig själv och frågar, när ska du ta och lägga ner och bli den stora personen som du ser på dig själv att vara? För i andras ögon är du just den som är liten, på tanke med din ålder så borde du vara mer än liten, kanske en gnugga större än stor? Men jag kan inte stämpla att det är så, bara uppfattningen om vad vi har om dig. Ta akt i att jag inte talar enbart för mig nu. Vi är ett gäng på mer än du anar som har låga vadderingar om lögnerna, inte bara dem drabbade. Men det skiter väl du fullständigt i eller hur? Du som har det så himla perfekt, en kille där det absolut inte har varit något som helst problem med, nej aldrig… kanske dags att tänka efter nu. Annars kommer du stå där igen om några månader och ljuga igen! Men du blir kallad vän alla fall, vilket är sorligt. För det är inte vänskap vi talar om här.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0