1-3 dagar, "Gött!"

Helgen tog fart mot Örebro/Karlskoga för att träffas. Det var båda upp och ner, kul och tråkigt på sina olika sätt. Jag tänkte slå igång raderna med den tråkiga biten först! I fredags så tog stressen över tills lugnt på tåget kom. Biljetterna fram och tillbaka var inte alls dyrt för 40mil. 300kr, taget! När jag väl kom fram med bussen efter en kall och lång timme i väntan på att ses så fick man känsla ”Yes, äntligen!” I lägenheten serverades det god mat och några glas vin. Det var jätte trevligt. Rätt hyfsat med folk, folk man aldrig sett. Få grepp på det och lära känna alla utan att bli kallad dryg av dig, är dock inte det lättaste. Det var ju första träffen med dig och nog den sista om jag inte har uppfattat våra åsikter korrekt. En promenad blev det till slut, hann dock inte se så mycket av staden och hur du bor som jag hade hoppats på. Avrundningen på fredagen blev en film tillsammans med dig. Det blev sent, känslan kom redan då att du ville göra något annat, den heliga rutinen på helger som en hel del verkar ha, jag hade fel enligt dig. Mysigt var det i alla fall tyckte jag, bortsätt från känslan som låg och vägde över ens tankar. Klockan ringde och väckte mig på lördagsmorgon ungefär vid 10-11 någon gång, dagen började bra, fralla och kaffe till frukost. Efter det stod duschen på tur, dörren hade inget lås. Ännu en tanke slog mig, ”fan, fan faaaaaaaaan det kommer komma in någon, jag vet det!” -Johan, alla vet att du går och duschar nu. Ingen som kommer komma in. 7minuter senare, ”oj ursäkta” typiskt tänkte jag och skrattade lite lätt för mig själv. Turen var på min sida idag verkligen, nya ansikten skulle skådas i mitt huvud. Dina vänner, som faktiskt verkade vara helt okej enligt den lilla uppfattningen jag hann få av dem. Önskade att vi kunde tillbringa tiden själva första mötet vi hade, tiden hann ju knappt med. Tiden gick långsamt och jag önskade bara att vännerna dina kunde gå och lämna oss ifred, det hände till slut. Men vännerna påverkade dig också, det hände något med dig. Du blev helt osocial och satt och smsade istället hela lördagen, som dessutom visade sig vara om mig. Varför ska ditt ex lägga sig i om du är med mig eller inte? Inte mycket jag kunde göra mer än att försöka krypa närmare dig. Ditt val blev att bråka med honom helgen ut än att umgås med mig, fel val om man låter mig få ta svaret i mun. Klassiker! Tjejen ska tycka tvärtom, precis som du gjorde. Jag gillar dig, du gillar mig. Men jag tänker inte fortsätta träffa dig och lära känna dig om du ska bete dig på det sättet du gjorde för att ditt ex kom in i bilden, låt inte honom förstöra!! Istället gick jag med din bror till affären och köpte godis, du protesterade och vägrade följa med. Den tiden vi har pratat har jag aldrig uppfattat dig så här, trodde aldrig det. Men till och med jag kan ha fel, den roliga biten är inbakad i den här texten, ser ni den? Jag gör.

 

Upp till dig, du vet hur jag känner och tycker vid det här laget. Du fick svaret i helgen, finn det! Du är ju precis en sådan tjej som har alla indegrienser för att få mig på fall, om du gillar mig så använd det. Annars kan du låta mig vara och gå din väg istället.

 

”Sakta? Jag skulle flygt på dig! Haha :)”

 

Good-bye to you! Good-bye to you! You're taking up my time..
I’m about to see a million things I thought I’d never seen before,
And I...I’m about to do all of the things I dreamed of and I don’t
even miss you at all!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0