"Därför får vi se vad som händer " - "kanske, får se vad som dyker upp"

Folk får tycka vad dem vill, ni känner inte oss! Ni känner inte mig. Ni kan påstå vad som helst, men väljer ni er tro genom det så talar det också om hur ni är. Jag tror ingenting när jag hör och ser om oss, oss finns inte längre, det handlar mer om er och dem. Vilka ska vi jämföra med? Ni, er, dem? Jag har knappt något kvar av allt jag hade innan. Mina vänner försvinner allt mer med tiden som går. Jag vet inte varför, jag är villig att göra saker, festa någon gång ibland då och då. Festen har ju knappt börjat, det är ju nu det sker! Den stora förändringen man ser hos folk, ryck upp dig!! Ingen flickvän, Kom igen, ta en as äcklig stark grogg eller bli kallad för fjanten. Fester och Alkohol är grejen för dem, men inte för mig. Vad är det för vits att dricka och festa varje helg? Juste, roligt var det. Så roligt att man knappt minns det dagen därpå. Blir det kul om man göra en och samma sak varje gång man är ledig från skolan? Spy, gillar ni det så jävla mycket? Folk tycks inte kunna göra saker eller få kontakt med andra människor utan dropparna i sig. Ynkligt man tänker! Nästan sjukt, jag är inte i mot fester och alkohol, tvärtom! Jag älskar att ha kul, dricka är ingen fy skam. Beror på hur man gör det och till vilka vannor det blir. Jag menar, är det festival så är det festival?! Är det fest så är det fest, men inte hela tiden du. I helvete heller att jag skulle göra det. Kastar ut mer än vad man egentligen har råd med för att ”glädja” helgen eller ligga på topp som jag har hört att man ska göra, för om man ska vara något så måste man göra sig till något, hjälpmedel? Fest, dricka, om någon fråga om man har rökt på någon gång så nekar man. Sen är det bara att synas & höras. Snart vet alla vem du är, du är en av dem, toppen! Partygänget med non stop gräns. Drick eller stick! Ryck upp dig själv istället, stå för det ni gör. Ni super mer än vad ni pluggar? Ni super mer än vad ni är nyktra på helger? Frågan är om det verkar vara kul, svart på vitt så låter det inte alls som en höjdare! Jag vet inte, kanske är jag som börjar bli lite för allt ”mogen” eller bara helt idiotisk. Kan vara så att det är inne med att supa och festa hela tiden, livet är fan ingen dans på rosor. Det är ju dåligt att vara en alkoholist, men ännu sämre att vara en pundare. Frågan är vart man ska placera er.

 

Ni kan kalla mig vän, men det är inte vänskap mellan oss längre. Dem jag är med dagligen, det är vänner. Dem jag är med när ni är stup fulla är vänner! ”Men vadå, Johan dem är ju töntar? Va fan, du kan ju inte hänga med dem?”  Ni är antagligen för fega att säga det rakt ut, eller så spelar ni bara med? Kan inte planera något ifall det skulle dyka upp något ”kul” i helgen. Seriöst, stick bara!


Kommentarer
Postat av: Kp

jag vet inte om texten är riktad mot några/någon men jag tror det. jag vet inte vem/vilka. men jävlar vad bra skriven den är. riktigt lärorik o läsa faktiskt :)

2010-03-10 @ 19:56:08
Postat av: Johan

Kolla inte på mig, det var du som sa det! :)

2010-03-10 @ 23:18:31
URL: http://highquality.blogg.se/
Postat av: En i din klass.

Jag älskar dig oavsett vad timmy! <3

2010-03-11 @ 18:44:48
Postat av: Johan

ey broshan, vår ute yao! :D

2010-03-12 @ 13:34:28
URL: http://highquality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0