[email protected]

JAG VILL, DU KAN INTE.

 

Jag vill bli av med min stora och super bra stationära dator och mitt fina skrivbord. Istället kommer det in en ny fräsch laptop och en stor dubbelsäng som jag kan ligga och njuta i tillsammans med allt. Kommer nog aldrig att ske, inte så länge man inte har pengar till det. Jag påstår absolut inte att min ekonomi är dålig, inte alls. Bara att jag inte har dem där tusenlapparna till just det här. Sommarjobb är på gång kan jag meddela er alla som läser. Jag har sökt till Gröna lund, annars får bror rycka in i sista minuten och försöka skaffa mig ett jobb. Idag har jag varit i Trosa igen, jag har bokat tid för piercing. Äter snart, tillsvidare gå ut till vänner. Imorgon blir det att åka till skolan och ha sjukt tråkigt, med tanken på att det är konsert på kvällen. Adept ska spela i Trosa, ska bli kul att få se dem äntligen. Jag har velat det länge nu men aldrig. På tal om skolan så har jag enbart vart där en gång den här veckan. Inte bra men förlorar inte så stort på det heller. Nästa vecka har man schema igen, blir skönt att få tillbaka rutiner. Jag sitter och dricka en kopp kaffe tillsammans med August burns red i högtalarna.

 

En helt ny design på min blogg ska komma upp framöver hade jag tänkt. Ska ta mig stunden till att sätta mig ner och tänka ut något briljant! Om någon har drift till att utveckla mina idéer så hör av er! Min ork till att sitta och försöka få allt perfekt är liten just nu.

 

Gym är inget för mig. Jag vill inte kasta bort dem pengarna på att träna, istället tog jag allt i mina egna händer och tillverkade ett ”hävräcke” som man kan montera på väggen eller i taket. Det tog mig 3timmar att göra det. Började med att kolla måtten jag ville ha, efter det så kapade jag upp rör med en diameter som passade mig bra, 20graders vinkel är handtagen satt på neråt, svetsade ihop handtagen med själva röret. Därefter valde jag en plåt som skulle bli monteringsplattan. 1-3mm plåt, borrade 3 stycken hål i varje ända. Hålen passar för en fransk träskruv. Själva ”hävräcket” är klart och monteringsplattan. Nu skulle jag bara behöva två ben som går från räcket till monteringsplattan, jag tog 40 rör till det. Vilket är stadigt och bra, gröpte ur rören så dem gled in i rörets form lite lätt och snyggt! Svetsade ihop allt och gick över till lackeringshallen. Jag valde en svart färg, som jag sprutade på två gånger. Efter det så hade jag sparat 2750kr. Priset låter högt, men är ingenting om man vill ha kvalité på grejerna i affären.  Se bilder under! :)

 

 

 

Jag struntar i något som aldrig har skett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0