Hård kan bli mjuk va?

Det är en hård vecka för mig. Ja, det kan man säga. Snart var det en hård och ganska jobbig vecka som har passerat ännu en gång. Fast veckan har bara bestått av skolgång sen i onsdags, hade två studiedagar innan dess. Hård sa du? Jo, hård. Talar klarspråk. Rätt hyfsat skoltrött nu, det ska bli ett under att få gå på sommarlov ännu en gång. Imorgon, skola återigen! Men, det finns en plan även för morgondagen. Det lyder, att RIX FM festivalen ska tillbringas i Stockholm imorgon. Det stämmer, jag Johan kommer att vara där med ett rätt berusat tillstånd, jag tror. Har precis kommit från Södertälje med 1platta öl, Norrlands guld export. Det är något att se framemot. Det kommer att vara glada vänner, öl och musik på tillvaron i bussen upp mot huvudstaden. Sent kommer det dock också bli, mina uppesittakvällar kvarstår med mig. Mina vanor är inte bäst. Kungen försover sig varje dag, kallas man för kung då? Är jag kung. Skitsamma, som ni säger! Skitsamma, strunta i det. Allt blir ju så lätt om man flyr, och inte gör något åt saken. Gud! Jävla fega.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0