Törs du?

Jag är otrolig dum, som trodde något om någon som egentligen inte kan föreställa sig ett piss. Folk tror, dem känner honom! Han är så och så! Han har gjort det och det. Jag har blivit dömd. För 4 år sedan dömdes jag för att målat graffiti. Jag har ett dåligt ryckte om mig enligt några som inte känner mig. På grund av mina handlingar från förr. Men till alla er, personer kan förändras! Personer kan inse, växa upp. Som sagt det var för 4 år sedan. Ni själva, jag tror ni vet vilka ni är jag pratar om. Ni står inte upp för er själva om det ni håller på med. Att röka på, nä! Det har ni aldrig gjort. I samma ögonblick så gör ni det nästan som en rutin på helger.

 

Ryktet säger att jag har rökt någon gång. Då menar jag inte vanliga cigaretter! Släng er i väggen. Jag har alltid varit i mot droger som är klassade som narkotika. Det vet alla mina vänner som har vart eller är med mig. Men, här där jag bor är lagen skriven som så, om man umgås med någon som själv håller på med cannabis, eller har testat att röka. Så har jag också gjort det.. Visst! Det är sjukt lätt hänt att få för sig det, men att gå och säga att jag har gjort det, utan en aning om vad man säger är så jävla lågt gjort.

 

Men att stämpla någon för det ena eller det andra är inte okej. Visst! Dra sträcket för att jag är som ni tror, men jag vill bara säga. Ni tror helt fel, ni känner inte mig. Jag känner inte er, men ert beteende säger en hel del om er. Helt plötsligt är det ni som är dem där man borde snacka om. Personer som drar något för någon annan, för att väcka uppmärksamheten till liv. Klassen nollor kommer jag alltid att ha en respekt för!  Men är på en nollgradig nivå.

Super mer än vad ni är nyktra på helger nästan. Livet består bara av en stor härlig fest. Se vem som kan få den snyggaste tjejen i sängs. Eller vem som har fått flest ligg. En del röker som aldrig förr, fast bara när ingen ser eller hör. Frågan är, är det ett liv? Ni är dem där alla veta om. Toppen av det populära umgänget man så gärna vill vara med!

 

Frågar ni mig, så vill jag inte vara med om att röka, eller att festa så fort klockan slår ”L E D I G”.  Jag står hellre ensam än att ljuga för någon. Jag gillar inte er stil, stilen att vara på. Er sliskiga attityd mot andra människor så fort det inte passar.

 

Ni lever på mitt ryckte som föddes för 4 år sedan. Är det inte dags att vakna och börja inse vad ni själva sysslar med.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0