Har inte krockat i någon bil ens?

Lite som kung Midas. Allt du rör blir till moll. Men om du ramlar kommer jag ramla åt samma håll! Spelar ingen roll vad du gör. Ingen hade rört sig om du föll. Jag vet det är tungt vännen. Men det är lugnt vännen!


Ladda din iPod. Ladda den med stråkar och med sorg! Du kommer vara minst lika blå i Tokyo som i Göteborg… Det spelar ingen roll kompis. Vi ska åt samma håll kompis. För vi har ingen koll kompis. För allt du rör blir till moll!


Ramlar, kommer jag att ramla åt samma håll. För det spelar ingen roll vad du gör. Jag tror ingen hade rört sig om du föll. Jag vet det är tungt vännen. Men det är lugnt vännen!


Vakta din tunga. Vakta den med pilbåge och med sköld! (Du måste vakta med ditt liv) Tusen optimister kommer att anklaga dig för stöld. Du har inget val vännen. Du fick höra det som barn vännen. Jag vet precis hur du känner när (Jag vet precis) Allt du rör blir till moll


Det här skrev jag för din telefonsvarare. Jag har inte lång tid på mig, max fyra minuter kvar. Tar det mer än så kan du väl snälla ringa upp, så jag kan fortsätta berätta allt som jag har glömt.


Jag blir sentimental så fort som det blir morgon eller natt. Någon har stulit mitt hjärta, ersätt det med en attrapp - en mekanisk bomb som tickar, hysteriskt mycket. Det här är ingen kärleksdikt. Jag vet vad ni tycker om det.


Visste du att… Min favoritfärg är både grön och röd.
Att hälften av mina dikter handlar om hur det är att vara död. Jag har inte krockat i någon bil ens. Visste du att jag bröt min arm två gånger och hatar penicillin? Kom och hämta din kniv, det börjar bli sent. Den sitter fast, mellan mina revben. Kom och hämta din kniv, det börjar bli natt. Den sitter kvar, där du den en gång satt!


Forskarna jublar när de uppväcker kvinnan. Maskinen talar hennes ord innan det försvinner. Tanken är digital, tanken bär. Tänk om hennes anhöriga hade varit här? ”Paus där” Se pianistens knogar. Titta nu log han och titta nu dog han! Låt mig ta min mamma som exempel. Hon älskar mina metaforer när jag gör såhär. Min före detta bästa väns alla magsår ligger begravda


Under motorvägsfält mellan Svalöv och Årsta. Och undra vad som hänt. Krig igen med det är det väl jämt. Mitt gamla kök är fullt av tidningsnotiser. Fryser alla lika hårt så överlever de krisen. Mina minnen är som fiskar vissa simmar andra viskar: - Du ska minnas dina skrik varenda gång som någon tystnar. Vi måste hinna innan vi får gåshud. Strax dags för slagsmål men först kommer det blåsljud!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0