Drop it like it's hot!

Att välja.

 

Att välja, att så framför ett val. Ta ett beslut! Kan ibland vara riktigt lätt, men i andra sekund jäkligt svårt. Att komma i mellan ett val, från ena till den andra sidan precis i mitten av valet, gör helt plötsligt allt intill omöjligt. Vänster eller höger, svart eller vitt? Jag valde inte, jag lät kulörerna välja mig. Jag formas ikväll av kvällen, det handlar inte om ett val. Det handlar om  att gå vidare, vidare från någonting som var då, tills nu.

 

Lever du i nu:et? Eller tänker du fortfarande på hur det var då. Du kanske blickar framåt istället för att stå och svaja om ett val som står framför dig just nu. Jag vet inte, uppriktigt sagt! Jag har ingen aning hur jag ska gå till väga. En konflikt som jag egentligen inte har något med att göra, men jag blir en del av konflikten i alla fall. Att höra, att lyssna … Det kan också vara ett val, men inte det valet som du tror att jag valde.

 

Låt mig inte krångla till allting nu igen. Detta är ert! Inte mitt, snälla. Snälla, låt mig slippa. Ta detta som ett ting med konflikten istället för att lida med mig i saken.

 

Att förstår, är att förlåta.

 

Nu istället: Jag tar mig en öl.
Ikväll istället: Jag är berusad.
Natt istället: Jag är utslagen.

 

Imorgon kan vi ses.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0