HULTSFRED DAG #2

Vaken!

Vaknade runt 13:30 idag, ställde klockan på 10:00 men icke, det gick inte denna gång heller. Idag händer det nog inte så speciellt mycket mer än att träffa klasskompisarna sernare ikväll.
Igår var det fest, nollningsuppdrag och massa skoj. Jag har aldrig halsat en öl så fort jag gjorde igår. Men jag vann!!!
För övrigt har jag precis kommit hem från affären, köpt mat som brode räcka veckan ut. Jag har pasta eller pyttipanna på menyn. Att gå bo själv och få insikt på vad saker o ting kostar är otroligt! En helt ny välrd har öppnat upp sig för mig.
Snart ska jag börja dra igång i köket för middag. Detta kommer sätta prägel på hur min mat i fortsättning kommer att smaka.
Imorgon är det måndag också. Lite halv nervös inför denna dag. Skolan drar igång..
Som tidigare sagt, ett inlägg om saker o ting i Hultsfred, samt att leva som en student. Detta på grund av att jag ver redan nu hur nervös man kan vara innan man ens har kommit till sin lägenhet. Så första rådet kommer redan nu: Om du är nervös, första gången du flyttar. Åk i alla fall! Det är tungt, men det lättnar. Jag längtar fortfarande hemåt, men det kan inte stoppa mig för att vara här. I sådant fall kommer man få en extra motgång redan från start. Nä, åk bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0