276 stycken snorpapper.

Helt slut i kroppen, sitter jag med min förkylning och tycker synd om mig själv! Febern håller sig på avstånd nu i alla fall. Dagen är fredag och jag har varit hemma, klockan börja bli lite halv dryg, snart film och sömn hade jag tänkte mig. På tal om sömn, kunde få några få timmar i natt, somnade runt 04:00 och vaknade redan vid 10:00 men vad ska man göra, är man förkyld så är man! Hoppas på bättre resultat imorgon.

 

Vet inte riktigt vad som hjälper mot förkylning, jag tänkte ladda upp min lista som jag har gjort, som förhoppningsvis hjälper mot just förkylning.  Har ni andra läsare något förslag, så får ni gärna tala ut! Observera att jag inte publicera eller svarar på kommentarer angående min blogg.

 

Dunderkur mot förkylning:

* Kaffe
* Apelsiner
* Snus
* Extra tuggummin
* Bastu

 

Dessa små punkter hjälper i alla fall mig att stå ut med en enorm hosta & förkylning. Kaffe, drycken som passar i alla lägen, helt klart! Tänkandet angående apelsiner är baserat på vitaminerna, vilket jag tror har en stor påverkan. Snus, en kombination tillsammans med kaffet, gör allting så pass mycket bättre. Tuggummin, Extra. Sockerfritt men med sötningsmedel, perfekt mot förkylning. Perfekt utan förkylning också! Sist men inte minst, absolut inte minst! Bastun, kroppen jobbar helt enkelt bättre i höga temperaturer, vilket reflekterar att vi människor får feber! Då passar det att bada bastu alldeles utmärkt bra när man är lite halv taskig och förkyld som jag är. Denna kur, har jag nu följt i 2 dagar, och utan att ljuga, i alla fall febern är borta!

 

Precis om 30 minuter slår fredag om till lördag. Vad dagen bjuder på återstå bara att se, det beror helt och hållet på hur jag känner mig. Tillståndet just nu känns kritiskt om jag tänkte göra något imorgon. Trött på att ta det lugnt, gjort det i 48 timmar nu. Börja bli extremt rastlöst.

 

Kan passa på att säga att jag inte kommer blogga lika ofta som jag gjorde innan. Funderar på att lägga ner bloggen, då jag inte har något behov av den längre. Att skriva är alltid lika kul, men jag känner att jag är för tillgänglig än vad jag egentligen vill. Tanken med bloggen från första början var att omvandla känslor till skrift, inte för att människor skulle läsa det. Vilket jag trodde att ingen skulle göra, men statistiken säger helt annat. Självklart är det kul att se att folk besöker min blogg dagligen, men just nu känns det som att jag inte behöver skriva. Mitt liv står mindre eller fortare helt stil. Jag vill inte skriva om onödiga saker, om saker som inte angår andra. Om saker som inte ens är intressanta att läsa, nu för er som väl läser min blogg.  Jag kan bjuda på en,

 

”Jag tycker att det är helt jävla otroligt, otroligt att blondinBella ska få medverka i en film”.

 

Sug på den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0