Jag har en transformationspunkt, kallad, mig själv.

Nykommen från Norrtälje! 2 dagars praktik på brors arbete. Det var riktigt kul. Hemfärden bjöd självklart på en bilkö som slingrade upp sig till 30 minuter på klockan. Väl hemma så inkom den så kallade tröttheten, tröttheten av att gått upp tidigt. Tidigt nog för mig för att kunna somna runt en tid som inte kan beräknas ut jämfört med tiden jag bruka lägga mig. Mina papper har kommit, lämplighetsintyget gav mig glada besked! Nu inväntas bara kursstart. Dag efter dag, galnare och galnare för varje dag som går. En ivrig rastlöshet kan inkomma bara på ett få tal minuter, så pass länge jag har gått hemma nu. Känns som en evighet i tanken, själv så kallar dem sig 65 dagar.

 

Idag har jag fikat och skulle svänga förbi banken, som naturligtvis hann stänga. Banken får bli tills imorgon istället. Planer på att ta en kryssning till Riga har planerats. Förmodligen den 20:e. 40 timmars fylleri av fylla och en glädje på en gungande båt av människor. Själv ser jag mest framemot att gå runt i Riga och kolla runt i all hast, till och med kanske ta mig en öl eller två.

 

Min förkylning, nope! Den är inte borta, hoppas snarast att den vill försvinna. Jag drar in 10 ton snor varje dag, som jag antigen sväljer eller spottar ut! Ibland händer det att jag snyter mig också, men ytterst sällan.

 

Jag är hungrig, så jag ska ta och göra mig två stycken mackor med pålägg av ost och korv. Att välja glas i det här huset kan vara svårt, vi har små, mellan eller stora, och tillslut XXL. Jag dricker alltid mjölk, Arla! Det är så sjukt jävla gott, så gott att jag kan dricka upp mot två packet om dagen.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0