Lillfingret vet vad långfingret vill göra

Oroa sig inte för cancer och för död
Oroa sig inte för all cigarettrök
Oroa sig inte för höga skatter
Oroa sig inte för bajsbrunt dricksvatten
Oroa sig inte för hennes fingrar i hennes hals
Oroa sig inte för sin lillasyster alls
Oroa sig inte för anorektiska magar
Oroa sig inte för dåliga hårdagar
Oroa sig inte för skriken från grannen
Oroa sig inte för hustrumisshandel
Oroa sig inte för att vädret är grått
Oroa sig inte för nått!
Skit i morgonpromenaden och sov
till klockan elva.
Skit Iran. Skit i Korea.
Skit i Sudan. Skit i Irak.
Låt Usa bomba färdigt!
Låt Usa bomba klart!
Skit i allt.
Låt var och en klara sig.
Skit i fridlysta pandor.
de kommer ändå inte att klara sig.
Skit i döda blattar.
Skit i smygrasism.
Skit i allting som är tråkigt.
Skit i allting som är trist.

Idag har inte varit någon dag. Jag vaknade 17:30 med ett otroligt dåligt sinne. Idag oavsett hur jobbigt och tråkigt det än kommer bli, så ska jag hålla mig vaken tills nästa kväll. Rutinerna börjar försvinna helt och hållet. Jag lever som jag flyter på pengar, men inte en nickel i plånboken.,

 

Inte nog med detta, tjejproblem hade jag också haft! Nu har jag förklarat och sagt mitt till henne. Ja hoppas verkligen att hon kan se allt från mitt perspektiv och ge mig en gnutta förståelse att jag inte orkar längre. Härliga människa, härligt! En gång för en stund sedan, så trodde jag något som man inte kan tro. Jag trodde fel, mitt felaktiga troende fick mig att ta det beslut som jag sitter på idag. Glad eller less är fel ordval. Det är mer en mix av allt det där konstiga, känslor av fyllighet av något man inte kan beskriva. Det känns som ingenting men ändå fullproppat.

 

Forskarna jublar när de uppväcker kvinnan. Maskinen talar hennes ord innan det försvinner.
Tanken är digital, tanken bär! Tänk om hennes anhöriga hade varit hä
r …

 

Synd om mig, att jag inte kan sova på saken. Yäyä, imorgon är det fredag. Fast i min värld just nu är det fredagar hela tiden. Skillnaden är att jag inte dricker på sex fredagar av sju.



Oroa sig inte för cancer och för död.
Oroa sig inte för all cigarettrök.
Oroa sig inte för höga skatter.
Oroa sig inte för bajsbrunt dricksvatten.
Oroa sig inte för hennes fingrar i hennes hals.
Oroa sig inte för sin lillasyster alls.
Oroa sig inte för anorektiska magar.
Oroa sig inte för dåliga hårdagar.
Oroa sig inte för skriken från grannen.
Oroa sig inte för hustrumisshandel.
Oroa sig inte för att vädret är grått.
Oroa sig inte för nått!
Skit i morgonpromenaden och sov till klockan elva.
Skit Iran. Skit i Korea. Skit i Sudan. Skit i Irak.
Låt Usa bomba färdigt! Låt Usa bomba klart!
Skit i allt. Låt var och en klara sig. Skit i fridlysta pandor.
de kommer ändå inte att klara sig. Skit i döda blattar.
Skit i smygrasism. Skit i allting som är tråkigt.
Skit i allting som är trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0