Två00012

Blogg.se återigen.
Jag anlände nyss till Hultsfred igen, efter ett otroligt skönt "lov" med en gnutta fräschare batterier kanske. Känslan som uppstår när tomheten tränger sig på igen, hemma i Vagnhärad hade jag tusentals saker att göra, plötsligt ingenting längre.


Tillbaka till rutinerna så att säga, studera, laga mat, sitta här framför datorn och vamla bort mig. Jag vill inte framstå som negativ nu. Men en viss rädsla / osäkerhet finns. Det är roligare att kunna gå på bio när man vill, äta hamburgare mitt i nätterna på Mcdonald's och ligga hemma i soffan och kolla på hockey.


Någonstans här kommer studentlivet in i bilden även tomheten jag nämde. Att vara låst, att inte kunna göra precis vad man känner för, är en prägel enligt mig. Ett slag ifrån allt det där man längtar efter... "lov". Nu är detta över, och en ny framtid står längst fram i kön.


Jag säger inte att Hultsfred är tråkigt tvärtom så har denna tid hittills varit bäst. Men tiden är nyanslös, det finns inga mörka eller ljusa tider, det finns längtan, det finns känslor.


Framtiden är god, jag har massvis med planer att följa. Till exempel så har jag bestämt mig att återuppta skrivandet här bland annat med en helt ny design som kommer att komma med rullandeband. Däremot kommer inte bloggen "Highquality" existera efter... Praktiken är snart här, 3 månader kvar som givetvis följs i Stockholm villket i sin tur leder hemflyttning ända tills nästa hösttermin. Det ska bli så skönt att säga upp sin lägenhet här på måndag!!



Ikväll ska jag montera upp mitt 5.1 system, spränga lite musik. Inbrott i mitt kvarter, polishuset brunnit. Välkommen till studentorten. Förövrigt kom min leverans från England häromdagen.




p.s (Relativit en ny dator med inget som heter Word eller sin liknelse ännu - Svar:ja, stavfel kan uppstå då.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0